top of page

טיפים לעבודה בבית

חיפוש

שליפת מילה

  • תמונת הסופר/ת: Tomer Bar Levi
    Tomer Bar Levi
  • 29 בפבר׳ 2016
  • זמן קריאה 1 דקות

על מנת לשפר יכולות שליפה אנו עובדים על 3 תחומים:

סמנטיקה - המשמעות של המילה. נלמד את הילד שניתן לשייך מילים לקבוצות (לדוגמא: חיות, כלי נגינה, כלי תחבורה ועוד).

חלוקת מילים לקבוצות תקל על שליפת המילים בעת הצורך. ניתן לעבוד על תחום זה גם על ידי משחקי הגדרות של פריטים, כלומר לתאר את הפריט, למשל: חיה, עם 4 רגליים וזנב שחיה במלונה ונובחת הב הב הב. על ידי פיתוח יכולת הגדרה הילד יוכל לתאר את המילה שהוא מתקשה לשלוף וכך להמשיך בשיחה זורמת ולא להתקע בחיפוש המילה.

פונולוגיה - הצלילים מהם מורכבת המילה. בתחום זה עובדים על מודעות פונולוגית ובעיקר על צליל פותח כרמז לשליפת המילה. למשל: אם ילד מתקשה בשליפת המילה "חתול" ניתן לומר לו שזה מתחיל בצליל "חַה".

מורפולוגיה - המבנה של המילה (שורשים/ משקל/בניין/ הטיות). בתחום זה נעבוד לפי משפחות מילים, מילים שדומות אחת לשניה. למשל: מסתרקים במסרק, מסבנים בסבון, מגרדים במגרדת, מתנדנדים בנדנדה ועוד.


 
 
 

Comments


טיפים אחרונים
bottom of page